Najbardziej charakterystyczne dla Lizbony są żółte tramwaje.
Pierwsze tramwaje w Lizbonie wyruszyły w 1873 roku i były to tramwaje konne,
połączyły one dworzec kolejowy Santa Apolonia z dzielnicą Santos. Następnie
linię wydłużono do Belém.
Tramwaje elektryczne uruchomiono 31 sierpnia
1901 na trasie
z Cais do Sodrè do Algès.
Do 1928 zakończono rozbudowę sieci w górzystej części
Lizbony budując trasę obecnej linii 28 na Calçada da Săo Francisco. Jest tu
najbardziej stromy podjazd tramwajowy na świecie. Sieć tramwajowa Lizbony miała
długość wynoszącą 76 km
i liczbę 27 linii.
Od 1959 rozpoczęto powolną likwidację odcinków sieci
tramwajowej. W latach 1991–1997 zlikwidowano około 2/3 sieci tramwajowej,
pozostawiając jedynie linie w najstarszej części miasta oraz jedną trasę wzdłuż
rzeki Tag którą zmodernizowano.
Linie tramwajowe Lizbony:
12: Praça da Figueira – Martim Moniz - São Tomé - Praça da
Figueira (linia okrężna)
15: Praça da Figueira – Praça do Comércio - Cais do Sodre -
Santos - Alcântara-Mar - Santo Amaro - Belém - Algés (Jardim)
18: Rua da Alfândega – Praça da Figueira - Santos -
Alcântara-Mar -Boa Hora - Cemitério Ajuda
25: Campo
Ourique (Prazeres) – Conde Barão - Santos
- Lapa -Estrela - Rua da Alfândega
28: Campo
Ourique (Prazeres) – Graça - São Tomé - Rua da Conceição - São Bento - Estrela
- Martim Moniz.